Promjene u Zakonu o PDV-u od početka iduće godine donose niz novosti koje će utjecati na poslovanje malih i srednjih poduzetnika, kao i na administraciju PDV-a.

Povećanje praga za obveznike PDV-a sa sadašnjih 39.816,84 € (300.000 HRK) na 50.000 € olakšat će poslovanje malim poduzetnicima i smanjiti broj onih koji su obvezni registrirati se kao PDV obveznici. Ovaj prag odnosi se na ukupan promet ostvaren u prethodnoj kalendarskoj godini.

Uvođenje elektroničkog vođenja evidencija kao i unaprijeđeni sustav fiskalizacije pod nazivom “Fiskalizacija 2.0” olakšat će digitalizaciju poslovanja, što uključuje obveznu upotrebu eRačuna za sve PDV obveznike, čak i one koji trenutno nisu obveznici fiskalizacije. Ovo će donijeti značajne promjene u načinu vođenja knjigovodstvene dokumentacije te komunikacije s poreznim tijelima. Sve promjene trebaju biti implementirane do kraja 2024. godine kako bi sustav bio potpuno operativan početkom 2025.

Promjene uključuju i automatizaciju obrazaca kao što su I-RA i PPO, koji se koriste za prijavu transakcija između poreznih obveznika. Iako je prvobitno bilo planirano njihovo ukidanje, oni će ostati u upotrebi, ali u digitalnom obliku. Očekuje se da će automatizacija donijeti veću učinkovitost i smanjiti vrijeme potrebno za popunjavanje i predaju ovih obrazaca.

Uvođenje eRačuna kao obveznog standarda za sve PDV obveznike predstavlja jedan od ključnih elemenata u procesu digitalizacije. Poduzetnici koji još uvijek koriste papirnate račune ili račune u PDF formatu morat će prilagoditi svoje poslovanje novim zahtjevima. Prijelaz na eRačune može predstavljati izazov za male poduzetnike, ali dugoročno će rezultirati manjim troškovima administracije i većom sigurnošću poslovnih transakcija. Obvezna primjena eRačuna utjecat će i na poslovanje s državnim i javnim sektorom, jer će se svi računi morati slati kroz centralni sustav koji omogućava praćenje i nadzor nad transakcijama u realnom vremenu.

Promjene Zakona o PDV-u utjecat će i na način vođenja računovodstva. Poduzetnici će morati prilagoditi svoje interne procese kako bi mogli ispunjavati nove zahtjeve u vezi s prijavom i evidentiranjem PDV-a.

Nema komentara

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)